درمان اسکلیوز در شرق تهران به بررسی وضعیت فرد در ابتدا می پردازد. سپس متناسب با نیازها، خواسته ها و محیط فرد، برنامه مداخله ای می چیند. کاردرمانی در اسکلیوز از بدتر شدن فرد جلوگیری و به بهبود فرد و فعالیت های وی کمک می کند. اسکولیوز یک اختلال اسکلتی عضلانی است که ممکن است به دلایل مختلفی و با شدت های متنوع در طول زندگی فرد بروز کند. همچنین این اختلال ممکن است به صورت ماردزادی نیز وجود داشته باشد. روش های مختلفی برای درمان اسکولیوز وجود دارد که توانبخشی و کاردرمانی یکی از بهترین و کارآمد ترین روش های درمانی می باشد.

درمان اسکلیوز در شرق تهران ؛ اسکولیوز چیست؟

اسکولیوز یک انحنای طرفی ستون فقرات است که معمولاً در طول رشد و قبل از بلوغ اتفاق می‌افتد. با وجود اینکه اسکولیوز دلایل مختلفی از جمله فلج مغزی و دیستروفی عضلانی دارد، هنوز علت بسیاری از اسکولیوزها مشخص نیست. حدود ۳ درصد نوجوانان اسکولیوز دارند. بیشتر موارد اسکولیوز در حد متوسط هستند.

درمان اسکلیوز در شرق تهران توجه می کند که معمولاً افراد با اشعه ایکس اسکن می شوند تا انحنای ستون فقرات را بررسی کنند‌ یک اسکولیوز شدید می‌تواند در ابتدا ظرفیت قفسه سینه را کاهش دهد و عملکرد صحیح شش ها را دچار مشکل کند.

بعضی از کودکان با اسکولیوز متوسط نیاز به پوشیدن بریس دارند تا از بدتر شدن ستون فقرات جلوگیری کنند. بعضی از آنها در صورت بدتر شدن وضعیت و عدم دریافت خدمات توانبخشی مجبور به جراحی می‌شوند.

درمان اسکلیوز در شرق تهران ، کاردرمانی در اسکولیوز
جهت رزرو نوبت، مشاوره، ویریت در منزل و خدمات آنلاین با ما تماس بگیرید.

 علائم اسکولیوز

نشانه های اصلی اسکولیوز عبارتند از:

  • انحنای جانبی ستون فقرات
  • وضعیت بدن به پهلو
  •  لباس ها به درستی به تن فرد افتاده نخواهند بود.
  • دردهای عضلانی موضعی
  • شانه های نابرابر؛ یکی از آنها در سمت تقعر پایین تر از دیگری قرار دارد.
  •  دو طرف لگن به شکل نابرابر؛ درمان اسکلیوز در شرق تهران بیان میکند که یکی از طرفین لگن بالاتر از دیگری قرار می‌گیرد. اگر انحنای ستون فقرات خیلی بدتر شود ممکن است ستون فقرات دچار چرخش یا پیچش شود.
  • یک نکته ی مهم را اینجا مطرح می کنیم : کاهش عملکرد ریوی از نگرانی های اصلی در اسکولیوز شدید و پیشرونده می باشد.
  •  علل اسکولیوز؛ پزشکان هنوز علت اصلی نوع رایج اسکولیوز را نمی‌دانند اما ممکن است چند عامل روی آن اثر گذار باشد از جمله:
  •  شرایط عصبی عضلانی مانند فلج مغزی یا دیستروفی عضلانی.
  •  ناتوانی های مادرزادی روی رشد استخوانها اثر می‌گذارد که بیشترین تاثیر آن روی ستون فقرات است.
  •  آسیب‌ها و حتی عفونت‌ها.

درمان اسکلیوز در شرق تهران ؛ ریسک فاکتورهای اسکولیوز

فاکتور های رایج اسکولیوز عبارتند از:

  •  سن؛ معمولاً قبل از بلوغ نشانه های خود را نشان می‌دهد.
  • جنسیت؛ درمان اسکلیوز در شرق تهران به این امر توجه می کند که هر دو جنس دختر و پسر ممکن است به یک میزان در اسکولیوز متوسط پیشروی داشته باشند. دختران ریسک بالاتری در احتمال بدتر شدن انحنا دارند پس نیاز به درمان و توانبخشی فردی دارند.
  •  تاریخچه خانوادگی؛ اسکولیوز در خانواده‌ها هم رایج است. اما بیشتر کودکان مبتلا به اسکولیوز در خانواده‌ های بدون اسکولیوز متولد شده اند.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه درمان قوز پشت، لینک زیر را مطالعه فرمایید.

درمان قوزپشت در شرق تهران

 انواع اسکولیوز

 اسکولیوز ایدیوپاتیک

رایج‌ترین نوع اسکولیوز است که حدود ۷۰ درصد در نوجوانان و بزرگسالان مشاهده می‌شود  از علل آن علل محیطی و ناهنجاری‌های ژنتیکی را می‌توان نام برد‌.

درمان اسکلیوز در شرق تهران به این مسئله توجه میکند که حدود ۳۰ درصد اسکولیوز ایدیوپاتیک از طریق ناهنجاری‌های ژنتیکی است تحقیقات نشان داده است که ژن درگیر در بسیاری از بیماران متفاوت است‌ ژن خاصی هنوز شناسایی نشده است. اسکولیوز به نواقص ژنتیکی استخوان ستون فقرات  مرتبط است.

عوامل محیطی از علت دیگر اسکولیوز ایدیوپاتیک است علت آن هنوز ناشناخته است. بیشتر تصور می‌شود به علت تغذیه ناکارآمد،  سوء استفاده ذهنی و مصرف سم ها و سایر مواد شیمیایی حتی مواد دخیل در آب آشامیدنی است.

 اسکولیوز مادرزادی

حدود ۲۰ درصد این موارد از نوع مادرزادی هستند این نوع اسکولیوز مربوط به سابقه و تاریخچه خانوادگی است. درمان اسکلیوز در شرق تهران توجه میکند که اسکولیوز مرتبط این نوع عوامل مختلف اختلال عصبی عضلانی و عصبی اسکلتی مربوط است. ناهنجاری و ستون فقرات به علت ضعف در عضلات و سیستم اسکلتی اتفاق می‌افتد.

جهت رزرو نوبت، مشاوره، ویریت در منزل و خدمات آنلاین با ما تماس بگیرید.

مدیریت اسکولیوز

اکثر افراد مبتلا به اسکولیوز انحنای خفیفی دارند و احتمالاً نیازی به درمان با بریس یا جراحی نخواهند داشت. کودکانی که اسکولیوز خفیف دارند ممکن است نیاز به معاینات منظم داشته باشند تا ببینند آیا در حین رشد آنها تغییراتی در انحنای ستون فقرات آنها ایجاد شده است یا خیر.

 

 کاردرمانی در اسکولیوز

کاردرمانی و استفاده از بریس برای درمان اشکال خفیف تر اسکولیوز برای حفظ زیبایی و نرسیدن به مرحله ی جراحی استفاده می شود. اسکولیوز فقط یک انحنای جانبی ستون فقرات نیست، بلکه یک وضعیت سه بعدی است. توانبخشی اسکولیوز  در سه سطح عمودی، افقی و پهلو انجام می شود. درمان های محافظه کارانه شامل تمرینات بدنی، مهار انحنا و درمان دستی و تحریکات الکتریکی است. به جز آن کاردرمانگر ها همه فعالیت‌های زندگی روز‌مره فرد را بررسی می‌کنند و نیازهای فرد را برای کارهای دستی و همه وضعیت های بدنی در حین کار را در نظر می‌گیرند. کاردرمانگر وضعیت پوسچر فرد را برای انجام فعالیت ها در حین کار های دستی و حتی فعالیت های پشت میزی بررسی می کند. کاردرمانگر تحمل عضلانی فرد را حین انجام فعالیت را بررسی می‌کند و درمان اسکلیوز در شرق تهران فرد را به صورت دوره‌ای بررسی می‌کند و مداخلات خود را انجام می‌دهد.

مداخلات کاردرمانی در درمان اسکلیوز در شرق تهران برای ارائه تمرینات، تکنیک ها، استراتژی ها و… مفید و ضروری است. انجام تمرینات نادرست اسکولیوز را بدتر می‌کند و باعث ایجاد درد میشود. از آنجا که اسکولیوز باعث ایجاد عدم تعادل می‌شود ممکن است درمانگر از فرد بخواهد تمرینات تکراری را نیز انجام دهد یا از وزنه های سنگین تری در تمرینات استفاده کند.

منابع

  1. vims.ac

برای اطلاعات بیشتر در زمینه درمان گودی کمر، لینک زیر را مطالعه فرمایید.

درمان گودی کمر در شرق تهران

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *