درمان اختلالات یادگیری در شرق تهران به شکل یک کار تیمی توسط کاردرمانگران و گفتاردرمانگران از طریق حمایت والدین و فرزندان انجام می شود. درمانگران نگران نحوه عملکرد افراد در فعالیت های مختلف روزانه هستند که برای آن ها مهم است. در رشته های توان بخشی به رسمیت شناخته شده است که وجود بیماری یا ناتوانی ممکن است بر این عملکرد تأثیر بگذارد. اختلال یادگیری نیز نتیجه الگوی رشد مغزی است که آن طور که باید اتفاق نیفتاده است. سپس بر نحوه دریافت و پردازش اطلاعات توسط مغز تأثیر می گذارد. درمان اختلالات یادگیری توسط مرکز گفتاردرمانی در شرق تهران، به طور همه جانبه و میان رشته ای نتایج مطلوبی را برای مراقبان و کودکان بدنبال خواهد داشت.

اختلال یادگیری چیست؟

مشکل یادگیری را می توان به عنوان یک مشکل عصبی در پردازش اشکال خاصی از اطلاعات توصیف کرد. برخی از مشکلات یادگیری به صورت مجزا و برخی دیگر در کنار یکدیگر دیده می شوند، به عنوان مثال نارساخوانی و دیسپراکسی اغلب با هم دیده می شوند.

مشکلات یادگیری یک اصطلاح کلی است که برای توصیف برخی از شایع ترین شرایط مانند، نارساخوانی و اختلال نقص توجه و بیش فعالی (ADHD) استفاده می شود.

اختلال یادگیری می تواند از خفیف تا شدید متغیر باشد و می تواند افراد را به طرق مختلف تحت تأثیر قرار دهد. به طور کلی، افرادی که مشکل یادگیری دارند برقراری ارتباط و درک آن ها دشوارتر است. این می تواند بر نحوه یادگیری فرد تأثیر بگذارد. برخی از افراد دارای اختلال یادگیری عمیق و چندگانه (PMLD) هستند. که به این معنی است که آن ها در همه امور روزمره خود از جمله شستشو و لباس پوشیدن به کمک نیاز دارند. اختلال یادگیری دائمی است و شدت آن متفاوت است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد اختلال یادگیری و درمان اختلالات یادگیری در شرق تهران لینک زیر را مطالعه فرمایید.

اختلال یادگیری ؛ عوامل، علائم، پیشگیری و درمان اختلال یادگیری

چگونه می توانم بفهمم که فرزندم در یادگیری مشکل دارد؟

حوه بروز مشکل یادگیری از کودکی به کودک دیگر متفاوت است. در زیر چند مورد از علائم رایجی که نیاز به بررسی بیشتر دارند آورده شده است:

  • مشکل در سازماندهی خود یا کارشان
  • مشکلات حافظه
  • تلاش برای ایجاد کار منظم و خوانا یا بسیار آهسته به این معنی که از درس عقب می مانند.
  • مشکل در ترجمه آنچه روی تخته یا کتاب می بینند، به عنوان مثال کپی کردن از روی تخته در کتاب تکالیف خود یا از دست دادن جایگاه خود هنگام خواندن یا کپی کردن.
  • توانایی خواندن ضعیف !
  • مشکل در یادآوری کلمات یا جدول زمانی که اخیراً یاد گرفته شده است.
  • به راحتی حواسش پرت می شود.

کاردرمانی در درمان اختلالات یادگیری در شرق تهران

کودکان و بزرگسالان ممکن است به دلایل مختلف دچار اختلالات یادگیری شوند. کاردرمانگران معمولاً با کودکانی کار می کنند که دارای مشکل حرکتی زمینه ای هستند. که این ها به مشکلات تحصیلی آن ها دامن زده یا آن ها را ایجاد می کند. آن ها همچنین ممکن است با کودکان مبتلا به اختلال یادگیری کار کنند که در سازماندهی خود یا انجام کارهای روزمره مشکل دارند. اگر شک دارید که کودک شما دارای مشکلات هماهنگی یا سازمانی است، مهم است که او را توسط یک کاردرمانگر مورد ارزیابی قرار دهید. به منظور ارزیابی نحوه انجام یک کار توسط فرد و شناسایی آنچه باعث نارضایتی او می شود، کاردرمانگر فرد مورد نظر را در فعالیت های آشنا مشاهده می کند. در کاردرمانی اختلال یادگیری در شرق تهران ارزیابی مهارت های حرکتی یک چارچوب استاندارد را برای انجام این مشاهدات فراهم می کند.

مداخلات کاردرمانی در درمان اختلالات یادگیری در شرق تهران

در ادامه چند مورد از مداخلات کاردرمانی را آورده ایم که برای بسیاری از کودکان مبتلا به اختلال یادگیری مفید است. به ویژه برای آن هایی که دارای مشکلات حرکتی هستند.

گفتاردرمانی اختلال یادگیری در شرق تهران ، کاردرمانی اختلال یادگیری در شرق تهران
  1. یک برنامه روزانه برای آماده شدن برای مدرسه و انجام تکالیف در نظر خواهند گرفت. برای برخی از کودکان نوشتن روتین صبحگاهی یا روتین برنامه خواب به شکل تصاویر یا کلمات که ترتیب آن ها را نشان می دهد مفید است.
  2. کودک را تشویق می کنند تا لباسی بپوشد که بتواند براحتی آن را بپوشد و دربیاورد. این ها مواردی است که در کاردرمانی اختلال یادگیری در شرق تهران برای منزل درنظر گرفته می شود.
  3. اگر فرزند شما در دست خطش مشکل دارد، سعی می شود کاغذهایی متناسب با مشکلات کودکتان تهیه شود. به عنوان مثال خطوط بسیار گسترده برای کودکی که بسیار بزرگ می نویسد. کاغذ بلند و خط دار برای کودکی که در نوشتن خطوط مشکل دارد. کاغذ نموداری برای کودکی که در تراز کردن اعداد مشکل دارد.

4.برنامه ریزی برای کودک جهت داشتن زمان بیشتر برای تکمیل فعالیت ها. این برنامه ها شامل تکنیک های پرینتینگ، کپی کردن متون، نوشتن داستان و … است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد نقش کاردرمانی در درمان اختلال یادگیری، لینک زیر را مطالعه فرمایید.

کاردرمانی اختلال یادگیری

گفتاردرمانی در درمان اختلالات یادگیری در شرق تهران

آسیب شناس گفتار می تواند در اختلالات یادگیری کمک کند. آنها می توانند زمینه های مختلف مهارت های مبتنی بر زبان (مانند خواندن، نوشتن، زبان شفاهی، پردازش اطلاعات، حافظه، توجه و غیره) را ارزیابی کرده. و به بهبود عملکرد در این زمینه ها کمک کنند. آنها می توانند به صورت تک به تک با دانش آموز کار کنند. اما همچنین با مدرسه/معلم ارتباط برقرار کرده و پیشنهاداتی در مورد نحوه کمک به دانش آموزان در کلاس ارائه می دهند.

گفتاردرمانی اختلال یادگیری در شرق تهران ، کاردرمانی اختلال یادگیری در شرق تهران

آسیب شناسان زبان گفتاری كه در همه زمینه ها ، به ویژه در مدارس فعالیت می كنند ، می توانند از طریق ارائه درمان مناسب و به موقع به این عزیزان کمک کنند. این متخصصان می تواند به شما در یادگیری خواندن و نوشتن کمک کنند. شما آموزش خواهید دید که چگونه اصوات را بگویید و آنها را برای ساخت کلمات کنار هم قرار دهید و همچنین یاد می گیرید که از کلمات استفاده کنید تا به اطرافیان بگویید چه افکار و احساساتی دارید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد نقش گفتاردرمانی در درمان اختلال یادگیری، لینک زیر را مطالعه فرمایید.

گفتاردرمانی در اختلالات یادگیری

درمان اختلال یادگیری با آسیب شناس گفتار معمولاً بر موارد زیر متمرکز است:

  • آموزش مهارتهای خاص
  • استراتژی های جبرانی
  • مهارت های دفاع از خود

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *